November 4, 2008

::DIALOG DAN LAKONAN::

Disatu malam yang hening.. [erkk..blur paneh beno nyerr!! ] Si ibu mengajak sepasang putera dan puteri nya ke kamar untuk tido... :sleep:
Sambil anak-anak nya menghisap susu, si ibu menyiapkan baju-baju untuk di bawa ke rumah babysitter pada esok hari.
Setelah diajar membaca Bismillah dan doa untuk tido... Si ibu bersuara..


Ibu :: Kakak... esok kakak ckp kat mama (babysitter) mandi tak nak basuh kepala yer.. Kakak ade seme seme (selsema)... nanti kakak demam... kalo kakak demam, kakak kena makan ubat.. kakak tak suke ubat kan?

[si kakak terkebil kebil ternganga sambil angguk geleng² dalam kesamaran sbg tanda yang dia faham...]

Kakak :: Ok ibu... eshok tanak bashuh pale taw.. taw.. anti.. anti.. kakak anashh.. emam! kan? kan? [sambil dok pegang² dahi dia]

Tetibe.. si adik batuk²...
**Adik memang dah batuk² sejak beberapa hari ni.. batuk kering.. ibu dah bagi mkn ubat.. tp still blom ilang batuk nyer..**

Si ibu pon bangun untuk mengambil minyak ubat TYT. dan sapu pada leher dan dada adik...
Si kakak tadi bangun mengintai disebalik bantal nak tengok ape yang ibu sedang buat kat adik...

Kakak :: Adik batuk arr ibu?

Ibu :: ha'ah... sian adik...

Kakak :: kakak pon ibu.. uhuk! uhuk! [ wat bunyik batuk ngade] shaket arr shini shini... [tunjuk leher dia] ibu.. kakak nak.. [suruh si ibu letakkan minyak jugak kat leher dia] uhuk! uhuk! [bunyik lagik batuk ngade!]
:astig: hurmm... CEMERLANG LAKONAN KO ANAKKU NURDINA BATRISYIA!!

---------------------------------------------------------------
Nota Bulus kaki!>>Banyak lagi dialog dia yg kelakar<<

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini