October 12, 2008

:: DRAMA TV1::

Aku sure sejak2 ade Astro ni.. ramai yang jarang bukak saluran tv1 kan?
hehehee.. termasuk lah aku...
Tapi malam semalam aku terpanggil nak tgk tv1 sebab aku masa aku dok tekan2 remote nak tgk cenel, tertengok lah siaran kat tv1...
Drama terbitan Suhan Movies.. Tajuk: Kudrat Iman
Kalo dah Suhan Movies tu.. pepaham jer lah sape pelakon nyer... Op kos laaa.. my fav actor... ROSYAM NOR! [ape sje cite ade lakonan rosyam, mesti aku tgk!]

Ermmm... citer nyer mengenai Zainal (rosyam nor) yang ambil tindakan bernikah ngan perempuan tua (Wan Maimunah) yang sebaya umur dgn mak dia. Rosyam Nor ni dh bertunang. Tunang dia Mahani, lakonan Fauziah Latif [Mantap taw lakonan Gee!!]. Tapi tindakan Zainal berkahwin ngan Mak Esah buatkan ramai org kecewa... termasuklah Mahani...

Cop! Cop! nak wat ketupat sket! kelako taw tgk dressing Wan Maimunah dlm drama ni... baju merah, eyeshadow biru! hahahahha!! tak ngam soi lansung!!

Memula aku mcm konfius gak nape lah si Zainal ni kawen ngan Mak Esah tu... punya nampak cam loving2 kapel gittew... panggil2 ayang..yang lah.. huhuuu... naik sebu tekak aku tgk dorang beromantik....
Rupe nyer.. Zainal ni kena buatan ilmu hitam yang diamalkan oleh Mak Esah... Patut lah... depan bini si Zainal ni tunduk jerr... ikut jer ckp si bini nyer.. bila masuk opis...[zainal ngan mahani satu opis] si zainal ni ekceli masih sayangkan tunang nyer si mahani...
Sedih aku tgk waktu Mahani bersedih. Kecewa bangat dia dgn keputusan Zainal. Zainal pon mcm serba salah dengan Mahani sebab dalam hati dia masih sayangkan Mahani. Mahani nasihatkan Zainal suruh pergi berubat sebab dia yakin yang Zainal telah terkena buatan orang. Gile ko... org muda kawen ngan org tua atas alasan kesian tgk org tu duk sorang2... Tapi Zainal tak percaya. Dia masih yakin yang dia kawen ngan mak esah sebab sayang. Tapi dalam masa yang sama dia masih keliru dengan perasaan dia.
Mak esah pula masih mengamalkan ilmu hitam nyer untuk menundukkan Zainal. Sehingga pada satu malam [dalam bulan puasa tak silap] Mak esah bangun tgh malam nak wat nasi kangkang tuk Zainal. Tapi nasib tak menyebelahi dia, tergelincir n jatuh. Tuhan tak izinkan la tuh.. sampai dia nak baca mentera pon blh lupa. Bukak kitab sihir dia pon, takde dh ayat2 mentera dia... ilang n buku kosong..empty! Tp mak esah kata, mata dia rabun.. huhuuuhu..
Sehinggalah pada saat mak Zainal meninggal dunia, Zainal tak dapat minta ampun dari mak dia sebab mak dia tak merestui perkahwinan dia dulu. Sejak dari itu Zainal mengandaikan hidup dia tak mendapat berkat dari ibunya.
Dalam bulan puasa tu, Mak esah tak dpt nak mengamalkan ilmu hitam nyer dan semakin hari semakin teruk akibat dari kesan ilmu sihir dia tu. Satu hari, Zainal balik ke rumah dan dia terserempak dengan Mak esah dalam toilet dalam keadaan yang mencurigakan. Mungkin tgh menurun kot [setan kan suke dok dlm toilet]. Pastu Zainal masuk ke dalam bilik dan terjumpa buku mentera mak esah di bawah bantal. Dari situlah baru Zainal tahu segalanya.
Zainal marah dan mak esah semakin teruk meracau-racau. Zainal bawa ustaz tuk ubatkan mak esah. Sadis tul tgk waktu Zainal menjaga mak esah. Walopon dia marahkan Mak esah, tapi sbg suami, dia tak sanggup nak ceraikan Mak esah. Atas dasar kemanusiaan, dia menjaga dan merawat mak esah. Tapi takdir Tuhan telah menentukan Mak esah telah meninggal dunia dipagi Syawal dengan tiada siapa disisi.
Mahani lak sangat2 kecewa dengan zainal dan tak sanggup lagi nak mengharap ape2 dari Zainal. Akhir cerita, tgk Mahani mendukung seorang bayi di stesyen bas. Rupe nyer Mahani dah berkahwin dengan bos di tempat kerja dia dan zainal dulu. Masa dorang nak naik bas tu, suami zainal ternampak seseorang dan ajak Mahani tgk. Rupa nya Zainal yang dh jadi mcm org tak betul tido kat stesyen bas. Aku kenkonfiusan jap nape Zainal jadi mcm tu... Adekah sebab mahani menolak cinta nya? adekah sebab mak esah meninggal? atau sebab dia rasa hidup dia takde keberkatan ke? huhuhuu... aku pon tatau...
ape2 pon cite ni mmg menyentap perasaan! aku nanges gak.. biaser lah kan.. ratu air mata!

***okeh ni nak cite sket betapa aku meminati Rosyam Nor. Sampaikan novel hasil tulisan Dilla Hussain [DEWA CINTA] pon aku sanggup beli tau! sebab nyer dalam novel tu, Dilla telah mengambil Rosyam Nor sbg watak hero dlm novel tu. Aku ape lagi.. sambil baca novel, sambil aku membayangkan raut muka rosyam, aksi rosyam, mimek muka rosyam dlm novel tuh tuk buatkan aku bertambah feel in laahhh!! huhuhuhu!! ****
---------------------------------------------------------------
Nota Bulus kaki!

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini