October 15, 2008

::ADIK BERKUDIS::

Tadi aku bawak adik g kinik...
dah 2,3 hari aku perasan ade mcm satu kudis kat lengan dia... gigil
Aku tny bbsitter.. tp, dia pon tny bnd yg sama kat aku..
cheyy!! ape daaa!! tumbuk

Malas nak ulas panjang2 aku pon usulkan masalah tu kat en.nurul...
[adik mmg sgt dimanja kan oleh papa.. tp adik kureng sket berminat ngan papa.. tp kalo bab jalan2.. adik mmg ngam soi ngan papa!! pandai ko eh diK!]
Tapi papa belek2 jerr... takde ckp pe pe pon.. ibu jer byk bebel.. ngeee! sengihnampakgigi

Memula aku nampak kudis tu ari tu, aku cuma letak minyak TYT jer...
igtkan kudis2 biasa...
Tapi bila aku tekan2 kat sekeliling kudis tu.. adik jerit..
"aaa! aaa! acettt!!" nangih
hohohoho!! sakit ghuper nyerr!! gigitjari
cian anak ibu...
ini sgt merisaukan!
sebab pe, kudis tu makin hari makin membesar dikawasan sekeliling... blur
jadi nyer... ari ni aku bawak adik ke kinik panel...
Kata Doc tu, jangkitan kuman dan boleh merebak kalo adik garuk2...
Dalam erti kata lain.. dan pada fahaman aku... kudis adik ni dipanggil kudis api @ kudis buta IT...
Tapi pada bahasa doctor doktor itu lah.. "jangkitan kuman"
Doctor tu bagi ubat mkn+tahan sakit & ubat krim tuk sapu...
Harap-harap kudis adik ni tak merebak...


Tu rope kudis adik... makin membesar...
dan gambo yg tak semengah tu.. adik yg amik..
sbb dh boring tahap dragon ball

---------------------------------------------------------------
Nota Bulus kaki!>>adik suke isap jari! ngee.. sengihnampakgigi<<

1 comment:

maslemon said...

slm..
akak cari pasal kudis api coz anak jiran akak katanya kena kudis api.Akak tak tau sgt psl kudis ni.Tp hubby akak kata kudis api=kudis buta dan bole berjangkit.Nak tanya adakah kudis ni juga bole dijangkiti melalui kuman dari haiwan peliharaan seprti kucing?sebab umah jiran akak ada bela byk kucing..

slm kenal,
kak mas

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini