September 30, 2008

::CERITA HARI RAYA [Episod 1]::

huhuhuuhu... aku telah memungkiri janji... agenda asal, aku mcm nak biarkan blog aku ni bersawang, tp.....
aku ni kan pemblogger TEGAR!! tak leh pisah ngan bloging la beb!!
Akhirnya... aku mengalah.. aku onkan juga broadband aku... hohohohoho..

Tahu sebab ape aku mengalah?
Kalo aku dok kampung aku mmg leh lupakan kejap upacara bloging neh...
Tapi disebabkan tahun ni, aku kena beraya di Ipoh yang memboringkan dulu... so, aku pon... hurmmm... bosan taw kat sini... tatau nak ckp cane... huhuuu.. tak baek haku!!!

Al Kesah raya...
Kalo ikutkan tahun2 yang lalu, kami sefamily akan beraya di taiping [kg aku] dulu.. pastu baru balik ipoh pada raya ke 2 atau mlm raya pertama... Tapi kali ni, En. Nurul aku wat keputusan begini dan begitu... So, kenalah aku mengalah nak menurut sebegini dan sebegitu... [betapa mithali nyer aku kan? Auwww!!]

Ari ahad [28/09] kami gerak balik ke Ipoh jam 10 mlm... Betapa jalan lengang... mcm tade keta nak balik beraya... so, dengan senang ati en nurul mendriving... Tol jelapang yang baru pon dah dbukak... rasa nyer sebab tu jugak kot keta bergerak dengan lancar pada hari berkenaan! Wah... life traffic report!

We All sampai Ipoh jam 11++ mlm... Anak2 aku yang dah tido dalam keta pon bangun balik... huhuu.. bukan senang nak tido balik dah tu... Beser lah.. kalo dah bangun tido mamai2 tu... muka pon setempek... orang usik sikit pon nak nanges... org nak hambek lagi lah tamau!

Keesokkan hari nyer betapa bahagia aku di sini... goyang inul kaki taw! Sini ramai anak2 dares... adik2 ipar aku, sepupu2 en nurul ramai yang pompuan... jadi keje aku hanya menjaga anak2 dan terus menjaga anak2... ngeh ngeh ngeh... menantu sangat lazy aku kan?lak

**iklan: laptop aku takde icon gelak2... mcm tak penarik jer kan.. takpe lah..**

Anak darez aku sgt kesian taw.. dia tak biasa ngan suasana kat umah maktok dia ni.. maybe tak syiok kot... kwn2 ramai.. dia pon main jugak... tp ade ketika, 2,3 kali gak dia mai bisik kat aku nak ajak balik...

"ibu.. jom balik..."
"kakak nak balik mana?"
"balik opah.."

Huhuuhuhu... meruntun runtun jiwa keibuan aku ni... dah ler dalam pale otak semenet aku ni.. asek teringat kat mak n masakan mak aku jer... suasana kat umh mak aku kalo nak berhari raya sangat berbeza dengan suasana kat sini... :(( tak penah jemu aku bersms ngan adik2 aku bertanyakan ape mak masak... ape menu... tgh wat ape... Aku nak tepon, harus nyer tidakkk... sbb nyer, aku ni kalo dlm keadaan mcm ni.. emo nyer tahap air laut bah! tak leh ler aku dgr suara mak aku... wajib air mata merembess aku keluar mcm ari terjun kat Lata Kekabu... aku pon rasa mak aku juga berkeadaan mcm aku!! huuuuwaaaaaaaa!!! :(( nak nanges dh nehhH!!!

Sangat kesian kat aku kan?
Tapi takpe... esok dah raya! **SELAMAT HARI RAYA!!!**
Raya kedua pepagi subuh sepi'e aku gerak balik umh mak aku!! HARUSSSS!!!!
Tak sabo nak raya nii!!!

ngeh ngeh ngeh!! nanti aku hapdet lagi yerkk!!!
Daaaaaaaaaaaaa!!!!

---------------------------------------------------------------
Nota Bulus kaki!>>Duhai Bonda.. Duhai Ayahanda....<<

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini