August 15, 2008

::PERKAMPUNGAN ORANG ASLI, LUBUK LEGONG, BALING, KEDAH::

:BAHAGIAN PERTAMA:

13 Ogos 2008 aku ikut satu program lawatan ke Perkampungan Orang Asli di Kampung Lubuk Legong, Baling, Kedah. Program tu anjuran Hal Ehwal Wanita (HELWA) dan Pusat Islam di Kampus Kejuruteraan ni. Maka pada hari ittew, aku telah menjadi seorang muslimah dgn berpakaian ala-ala muslimah sejati gituuu... hehhehe...
Kami bertolak dari kampus jam 8.30 pagi. Gedebak gedebuk gedebeng... jam 10++ pagi kami sampai kat pekan Baling. Dorang bagi masa sengah jam kat situ. So, aku n frenz pon, tuwon p menuju ke destinasi pertama yg paling femes kat pekan Baling... LADIES aka TOILET! keh keh keh.. sengihnampakgigi Pastu tuk mengisi perut kami yg sedia kosong dr tadi, kami pekena dulu nasi lemak kuning + teh O ais kat medan selera bersebelahan hentian bas Baling. Saje amik erea situ, sbb bas kami tepi jalan, so takde lah jauh sgt nak berlari kalo dh nampak driver bas bukak pintu bas... hihihihi!
*ni dia rope nasi lemak kuning org kedah*

*aku n wanie*
Dah setel pe sume, pakat² naik bas. Rope nyer ade jugak mokcik² rombongan sempat lagi nak bershopeng... hehehe... itu lah nama nyer kaum wanita...
Ok.. Then bas pon teruskan perjalanan ke destinasi yg hendak dituju. Kami sampai di perkampungan tu lebih jam 11.10 pagi. Masa bas yg aku naik tu sampai, lori yg bawak barang² dan keta ustaz² dan lelain dah sampai dulu. Bas yang satu lagi belum sampai. Angkut barang bwk turun dr lori pe sume... kami² yang ada ni, wat la dulu keje ape yang patut. Keje pertama yg aku kena wat ialah kopek udang galah! huhuuu! ko pakai ala-ala cinderela skalipon, kena gak wat keje, tak leh ngulor tau!

Tu nampak aku tunjuk udang! hehehehe..
Pastu tah cane aku leh tersisih dari membuat keja-keja ittew sume... ooo.. aku nak cari tpt nak cas enpon aku...*ceh! alasan!* hak hak hak!
Tp disebabkan keselamatan barang anda adalah tanggjawab sendiri, maka dgn itu aku tak jadi nk cas enpon aku. Takut bebbbb...
So, dikesempatan ittew aku telah mengambil peluang keemasan tuk menembak DC kesayangan aku tuk tatapan korang jugak kan...
Aku pukul keliling surau tu tembak sume gambo yang menarik perhatian mata aku.
Aku tak kire sape sume aku sapu... suke taw! Puas sangat!
Korang tgk lah hasil nyerr...

Masa we all sampai tu, aku ade nampak sebuah lori.. Owhh.. itu lori dari sebuah felda datang utk bagi sumbangan bahan-bahan makanan kering mcm beras, gula, biskut etc.. Sumbangan tu pon dibuat melalui Jabatan Hal Ehwal Orang Asli.
Pastukan ade mcm satu rancangan dibuat disitu. Sebab nampak ade sorang mamat dok usung kamera, 2,3 orang girl dok arah dan bercakap² ngan seseorang... Then aku pon, terdengar dengar lah.. wooo.. rope nyer, itu orang ASTRO!! Rancangan Citra Manusia dari canel Prima tu... Dorang tengah wat rancangan pasal masyarakat asli kat situ. Patut laaaa... kata dorang, rancangan tu akan ditayangkan pada bulan puasa nanti. Wahhh... nanti nak tgk lah.. mana tau kot2 terselit wajah muslimah aku kat dalam cite tu nanti! hahahhah!! Yer laaa! sepanjang hari kami kat situ, dorang ade jer dok amik gambau tau!! huhuhuuhu!!

*bebudak ni kan, tak reti bahasa panas terik tau! tgh² ari panas, dorang rilek je main.. tak hirau ape pon...*



*hidangan tuk ari ittew! uhhh! sungguh menyelerakan*

Masa yang sgt aku suke! MAKAN!
Masa aku tgk budak² ni amik makan, aku sgt terharu campur seronok. Terharu sebab ini lah pertama kali aku merasa pengalaman dan tengok dengan mata aku sendiri suasana mcm ni. Selalu nyer dalam tv jer aku dok tgk bnd² macam ni. Seronok nyer, sbb cara budak² ni, perilaku dorang, rupe dorang, wat aku rasa seronok n teruja!!
Korang tgk lah, rambut dorang yang paling aku suke... mcm pelik bagi aku! Bukan pelik yang tak suka. Tp pelik yang aku suke! Macam kanak² negro tu tau rambut dorang sume! hehehhe.. CUTE!!
*aalallala... comel nyer beratur mcm tu!*

Yang mak mak dorang ni kan, waktu kami tgh² sebok wat keje tu, sape sorang pon tak nampak bayang. Tapi bila tiba time makan, kami sume panggil², lambai² suh datang makan, huuuuu... menderu datang! (tau menderu tu ape? Tny org kedah, depa tau la... ) hehehe...

*so cute n suwitttt*

--------------------------------------------------------------
FINGER NOTE! >>JAP ADE LAGI!<<

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini