July 8, 2008

::Buah Naga @ Dragon Fruit::


Semalam, utk pertama kali nya dalam sejarah idup aku, aku telah memakan sejenis buah yg berupa seperti di atas!
Adekah aku yang ketinggalan atau peninggalan?
Buah ini telah dimakan oleh org sume org, hatta anak2 aku! Tp aku baru mlm td merasai nyer! huhuuhuu!
Rasa nyer sedap dan menyedap hingga menjilat jari... hehehhe
Al-kisah nape aku membeli buah naga tu... Semlm aku menyoping brg dapur basah kat econsave. Aku tgk ade 2 port tpt jual nyer buah naga ni.. aku langut pandang tag harga, satu bertulis "BUAH NAGA TEMPATAN RM0.39 sebiji" satu lagi "BUAH NAGA VEATNAM RM0.99 sebiji"
Agak memelikkan aku yg sedia pelik ni, makcik2 ramai yg memilih buah naga veatnam yg harga agak mahal sket dan masih berbalut sebijik-sebijik dlm plastik. Sedangkan port buah naga tempatan mcm takde org nak p. Padahal murah. Dalam keadaan yg mcm agak kondifen, aku pon menjoinkan diri ke kelompok makcik2 yg tgh memilih buah naga veatnam tu lagak nyer... hehheheh..
Aku: Buah naga yg sana tu bulat2, yg ni bujur2 sket yer makcik...
Wahhh.. mcm tak cayer je aku tetibe menjadi agak peramah...
Makcik: Yg sana tu isi dia merah.. yg ni isi putih... Tu beza dia...
Makcik tu dgn penuh gaya kondifen memberitahu aku walo tanpa aku suruh.. huhu!
Aku angguk2 penuh dgn kefahaman then amik plastik, pilih-pilih (konon2 jer, padahal bukan reti pown! egegeggege)2,3 bijik, letak dlm stroller dan meneruskan perjalanan aku yg bertujuan hanya nak shop2 brg dapur jew!!

--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!>>Balik Ni nak Makan Lagi<<

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini