July 14, 2008

::ADUHAI... ALAHAI... Anak.. anak..::

Situasi-situasi ni ada yang mengkelakarkan aku... Ada jugak yang mencabar kewibawaan aku sbg ibu... Ade jugak yang menguji kesabaran aku...
Situasi terjadi diwaktu aku mula mengajar Dina utk tidak memakai pampers lagi...

SITUASI 1:
IBU : Kakak, ari ni kakak tak yah pakai pampers eh! Kakak nak tencin, kakak ckp ibu tau!

DINA : Tak kai kipersh?

IBU : Iyer.. nanti kakak nak kencin, kakak ckp ibu, kita masuk bilik air, ok!

DINA : OK!
............... 15 menet kemudian...............
IBU : Dinaaaaa....!! nak kencin tak??

DINA : Takkkkkk....

..............sengah jam pastu, ibu terlupa nk tny. sbb sebok dok masak! huhuu alahaiiii!!..........
DINA : Ibuuuuuuuuuuuuuu!!!

IBU : Yerrr....

DINA : Acahhh ni... suarrr... kakak... icennn....

IBU : (dalam hati) huhuuhuhuu!! ibu lupeee!!!

SITUASI 2:
Kali ni Dina dh teror sket bab nak kencin. Dah pandai bitau nak kencin. Dengan sendiri dia bukak seluar n masuk bilik air! CONGRATS DEAR!!! Tp... i more thing! :( huhuu...
DINA : Ibuuuuuuuu.... mai shatt!! (dina ngan adik dok main2 kat garaj. Ibu dlm umh.)

IBU : Nape?

DINA : Ibuuuuuu... kakak kerash.. ayikk... tuuu.. tuuu... (dina tunjukkan aku sesuatu)

IBU : Kakakkkkkkkkkkkkk!! nape kakak buat mcm ni?? kakak nak b***k, kakak ckp la kat ibu... nak b***k dgn kencin same jer syg.. kakak kena ckp kat ibu. Tak blh b***k merata-rata camni...

huhuhuuuu.... sib baik poo poo dia tu keras2 mcm najis mbek mbek... jatuh dr seluar dia seketul2.. merata-rata lak tu!! uuuwaaaaaaaaa... mulut bebel ibu tak berenti sampai setel basuh poo poo dia, basuh lantai garaj, masuk dlm umh pon berbunyik gak lagi bebel ibu... Aduhaiii..
--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!>>Cabaran ke Dugaan ke Halangan ni?<<

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini