May 28, 2008

::iBu Demam::

Rasa nyer dh bertahun ibu tak demam... wahhh! bertahun tuuu... eh! tp betul laa.. selama ni, ibu jerk dok jaga org demam... anak-anak demam lah.. papa nyer demam... ibu jer tak demam... tp last week ibu flet!!
Ari sabtu tu, ibu dh rasa sakit-sakit kepala... papa lak takde, g JB. Ibu ni mmg tak suka sakit... Kalo ibu sakit, ibu tak leh nak wat keje. Ibu tak nak layan sakit kepala tu, ibu makan penadol 2 bijik! Lega sikit dah... wat la keje, melayan anak-anak. Malam tu dah rasa tekak perit, nak telan air liur pon sakit. Kepala pun makin sakit. Mak kata, ibu peknen! CEH! jgn la mulut masin makkk.. akak baru lepas peyod nehh!! huhuhuhu!!
Ari ahad, badan ibu dh tak leh nak lawan. Ibu rasa mcm nak pengsan jer melayan anak-anak! Papa dh ler takde... anak-anak pon makan ape yg ade jer... Nak p klinik pon, takde sape nk minta tolong. Telan jer lah penadol...uuwaaaa.. sedih!!! Tp ibu still kuatkan semangat.. sbb tu ibu tak suka sakit... ibu tak suka dok baring-baring, melayan sakit. Tp sbb ibu mmg tak terdaya! Kepala sakit bangett!! Tak sabar nak tunggu papa balik! Tp papa tak balik lagi malam tu.. terpaksa la ibu bawak anak2 masuk tido awal! kul 9.30 dh tido! paksa gak dorang tido... tutup sume lampu, TV! huhuhuhu!! ibu tak larat nak layan korang... sori yer anak2 ibu... Masuk bilik pon dorang tak tido... yer lah.. time dorang kul 10, 11 baru reti nak tido... lantak lah, ibu pejam je mata, biar dorang nak wat ape pon. Dalam gelap, bukan dorang nak wat ape pon.. 2 beradik tu penakut ya Amat dgn gelap!
Sedar-sedar kul 4 pagi.. papa tak sampai lagi... dh agak, mesti papa penat drive sensorang dr JB. Mesti papa benti tido kat mana2... takpe lah... janji papa selamat...
Ari isnin, bagi msg je kat BOS ckp nak EL sbb demam... huhuuuu!! sib baek bos sporting! Ibu bangun awal, mandi pagi2. Mak kata, kalo demam mandi pagi2 bagi buang panas dlm bdn. Ibu siapkan barang anak2 nak bawak g umh pengasuh. Ibu tak keje, tp nak kena gak anto dorang ke umh pengasuh. ibu tak larat sungguh rasanya! Bdn rasa lemah sgt2! Kul 10 pagi, anak2 da bangun, anto ke umh pengasuh. Ibu kemas umh sikit2.. yg mana larat je.. pastu ibu bungkang balik atas katil! bdn lemah! tanaga takde! Malas yg amat sgt! (rindu kat papa kot... ermmm)
Ibu tido mmg tak sedo diri... ibu sedo sbb rasa ade org sentuh dahi ibu... owhh!! papa dh balik... ibu nak bangun tak larat! tgk jam pukul 2 petang... papa pon join ibu baring sama atas katil.... heheheh.. baring je eh! takde wat ape2 taw!! huhuhuhu!! rindu papa!! MuaaahhhH!!!
Mlm tu ibu still tak larat... bdn masih lemah... papa beli lauk, ibu masak nasik jer. Ari selasa, ibu g keje. Tp papa suh ibu g klinik, sbb tekak ibu makin sakit. G klinik, dpt ubat, n paling best dpt MC!! huhuhuuhuu!! Balik umh, mkn ubat batuk, ubat sakit tekak n antibiotik! Yeaarrkk!!! dh bertahun tak mkn ubat, lain mcm jer rasa ubat masuk tekak!! Pastu ibu tido... bukan tido, rasanya pengsan! sbb papa balik amik keta, ibu leh tak sedar lansung! ibu perasan keta takdak, masa ibu nak p amik anak2 kat umh pengasuh... bayangkan lah, time tu dh pukul 5 lebih!! ibu tido, dr pukul 12 tghari, sampai pukul 4.30 ptg!! waaaahhhhhhh!!!!! hebat! hahahhahaha...

Tp ari ni, ibu dh sehat! cuma suara je seksi sket! hehehhe... Tp td, ibu bawak dina g klinik lak. DIna sakit mata... sian anak ibu.. mata merah!

--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!>>MUSIM SAKIT KE SKANG NI??<<

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini