January 4, 2008

Kutbah Jemahat! hahahhah!!

Biasa nyer orang kalo nak berubah kerana ape?
kerana diri sendiri??
kerana orang lain?
kerana dah sedar diri? atau...
kerana rasa diri dah nak mampos?? hahhahahhahahahha!!! melampau betul!!
Tapi tulah kan, kalo diri kita sendiri yang tak berusaha untuk berubah, takde tekad dalam diri untuk buat satu perubahan, memang ko akan terus jadi macam tu sampai bila-bila.
Kadang² kalo orang bagi nasihat, orang cakap yang psyko² je sikit, dah assume yang org tu nak provokasi ko. Padahal hati ko tu kering. sekering parit yang kalo dituang air pon, menyerap je terus ke dalam. tak memeberi makna apa². Tapi biasa lah manusia ni, selalu bila beranggapan ape², terus kepada negatif. Cubalah motivasikan diri. Sentiasa berfikiran positif. Sentiasa mengambil langkah untuk berfikir secara yang baik dulu. Pastu kalo rasa tak logika, baru lah fikir yang negatif nyer!! ceewahhh!!! hehehheheheh...
Sebenar nyer, ape yang aku nak sampaikan kat sini, jangan lah kita sentiasa merasakan diri kita ni aje yang betul. Kadang² kita terlepas pandang. Kita tak perasan pon yang kita tersilap. Jadi, bila ada org menegur kesilapan kita, kenalah kita terima dengan positif. Janganlah pulak ko fikir org yang tegur ko tu, nak susahkan diri ko. Ape ko ingat, bila org tegur ko silap, makna nya org tu tak suke ko lah? Itu lah payah nyer... selalu beranggapan buruk dengan orang.
Lagi satu, belajar lah menjadi JUJUR! sebab kejujuran tu adalah salah satu resepi untuk mencapai kebahagiaan dalam satu perhubungan. Kalo ko tak JUJUR dengan pasangan ko, takkan memberi makna apa² even ko sayangkan dia sekali pon. JUJUR tu penting!!
Tp, zaman skang mane ade orang nak JUJUR, lurus bendul dah.. sume main tipu sunat je!
Betul dak??!
Tapi tu lah... pada aku, untuk mencapai kebahagian dalam hidup berumahtangga ke, dalam hidup berumahbujang ke, dalam hidup sendiri ke, ape² pon, kita mesti sentiasa bersikap POSITIF! Kalo ade peluang untuk berubah, cuba berubah ke arah kebaikan. Kalo nak hidup sentisa diberkati, ingatlah ALLAH SWT, sembahyang, sayang dan taat dengan ibu bapa, restu mak bapak tu pon penting jugak tau kalo nak hidup sejahtera.
Belajar menjadi jujur. Jujur dengan pasangan, jujur dengan diri sendiri. Kita berdiam tak semestinya kita kalah. Adakala berdiam itu adalah jalan yang paling baik untuk mengelakkan dari berlakunya perkara-perkara lain.
wokeh!! tamatlah sudah riwayat al jalila yang merepek tah hape² tgh² ari bute neh.. ngeh ngeh ngeh!!!
selamat berweken...
selamat berholiday...
luv u all!! muahhh!!!

--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!- "think positif, think smart!"

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini