December 5, 2007

:Cite Hari Coti Aku:

Haiiii...
banyak ari gak aku tinggalkan rumah aku kesunyian... Nak cite pasal weken lepas.
Aku bercoti. Bukan jauh mana pon. Aku p umah kakak aku di Rawang. tu pon sebab kakak aku nak buat kenduri doa selamat untuk anak dia yang nak bersunat. Aku pegi ari jumaat petang dengan adik aku. Sampai di hentian bukit gantang, kami komvoi dengan mak n abah aku. Anak2 aku dalam keta jgn cakap la punya buat perangai. Adik lansung tak nak tido. Tido kejap jaga, tido kejap jaga. Letih aku melayan. Dina pulak, masa di hentian bukit gantang tu dia nak ikut Acu (adik aku yg bongsu) dia naik keta opah ngan uwan. Benti kat Tapah, mak aku hantar dia balik kat aku, kata nangis2 dalam keta nak p ibu! nak p ibu! HUH! Jenuh aku melayan kerenah anak2 aku yg takdak papa dorang ni... ehehheehe...
Bayangkan pukul 4 ptg aku bertolak dari Penang, pukul 8.30 mlm baru sampai umh akak aku. Dengan hujan nyer, dengan jalan jem (highway bukak 1 lorong je ape jadah!), banyak benti kat hentian pon satu kesah gak.. kekkekek... Mana tak anak2 aku boring dok dalam keta. Yang best nyer, si Darwish. Bila time jem, adik aku bawak keta slow, darwish dok diam. Dok tgk tayar2 lori, dok tgk2 keta dari tingkap. Bila keta jalan laju, dia buat balik perangai tak duk diam dia tu... Tensyen aku!
Sampai umah akak aku, masing2 dah flet, letih. Malam tu aku tido dengan aman tanpa gangguan anak2 aku.. Sebab dorang pon tido lena tak hengat! kekkeke..
Sabtu, pepagi dah riuh rendah sebok nak siapkan masakan untuk kenduri. Kenduri masak sendiri, Chef import dari Taiping, Perak! kkekekek.. Mak aku ler tu.... Masakan ala ala kampung je. Sambal tumis udang, masak lemak cili padi ikan masin + nenas, ayam masak kicap, kari ikan kembung, sayur campur, sambal belacan ngan ulam2. hurmmm... mmg mavless!!! Petang tu sume dah lentok liut letih! Aku letih bukan pasal ape, pasal melayan anak2 aku. Darwish dah start balik batuk n selsema dia.
Malam tu, Abang aku nak belanja kami sume adik beradik makan kat Muara Ikan Bakar, Klang. Best arr.. sebab sume adik beradik berkumpul campur mak n abah aku skali. Yang takde cuma Yayang aku!!! uuuwaaaaaaaaaaaa!!! Aku yg lebih terasa... Makan pon mcm takde selera je. Dengan anak2 aku yang tak reti nak duk diam. Aku ngan adik aku, ngan abang ipar aku berganti2 kami pegang darwish. Si Dina pulak, makan sesuap je. Pastu kalut nak tgk ikan dalam akuarium, berlari-lari dia dalam restoran tu. Jenuh aku nak makan pon tak senang, dok perati dia takut2 lari jauh. Sudah nyer anak2 sedara aku yang lain, abis je makan (walapon blm kenyang) join Dina main lari2. Budak2 kan.. mmg la happy kalo dapat tgk dunia luar. Balik dari makan tu, aku rasa badan Dina dah mcm nak demam. Panas je...
Ahad, Kakak aku plan nak p The Curve. Aku pon mcm nak mencari sandel. Siang tu, dina dah kena flu. meleleh leleh hingus. darwish pon sama. Peel anak2 aku ni, kalo berjalan memang tak reti duk diam. Ade je benda yg boleh buat orang letih ngan dorang. Darwish yang mengantok pon tahan je mata tak nak tido. Takde kemana kami sangat dengan kerenah anak2. kekekekke... last2 otw nak p makan, darwish lena dalam keta, sampai ke restoran dia still tido atas riba aku.
Adoi! letih laa.. panjang dah ni! Nak cite ape lagi? Kalo nak cite pasal anak2 aku mmg tak sudah2. Ade je cite dorang...
Anak kakak aku yg nak bersunat tu, ari senin baru g sunat kat klinik. Macam kelakar, petang ahad main bola kemain lagi. Ari senin dah terkedang baring tak leh jalan ke mana.. kekkeke...
Ari Senin Anak2 aku demam, Batuk dan Selsema!!!
Adehhhh... sian kat anak2 aku....
Ade lagi cite, tapi takyah lah cite. Aku dah letih menaip ni... Ini jelah kot.
--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!:- Ade lagi kesah aku yg belom selesai...

No comments:

Kepada yang berminat untuk membuat perawatan dengan JSD. Saya mohon jasa baik anda untuk menjawab soalan analisis ini bagi memudahkan saya untuk mengetahui permasalahan yang anda hadapi secara keseluruhan.

Info yang diberikan akan dirahsiakan.
1. Nama :
2. Umur :
3. Status :
4. Bil. Anak :
5. Tempoh perkahwinan :

Soalan:
1. Apakah yg buat anda berminat tentang JSD?

2. Semasa anda sedang membaca dan menjawab soalan2 ini apakah keadaan di miss v/panty anda?Anda sering mengalami keputihan atau kegatalan? Kering/lembap/basah

3. Semasa anda mencuci miss v anda berapakah jarak bibir miss v anda? Kelebaran 1 jari/2jari/3jari

4. Adakah period anda teratur? Berapa lama period anda dlm sebulan?adakah anda mengalami senggugut?

5. Semasa 'bersama' suami adakah anda berasa tidak selesa seperti sakit pada bahagian tertentu, kurang berminat, air berlebihan atau bau yg kurang menyenangkan?

6. Apabila terbatuk atau terbersin adakah anda terkencing?

7. Pernahkan anda membuat scan atau pap smear utk memastikan tahap kesihatan dalaman anda?

8. Adakah anda menghidapi masalah cyst/fibroid/cancer pangkal rahim?

9. Andakah anda menghidapi penyakit darah tinggi?

10. Adakah sekarang anda sedang atau pernah mengamalkan apa jua jenis jamu dan produk pelansingan?jika pernah nyatakan kali terakhir anda mengambil produk tersebut dan berapa lama anda mengamalkan produk tersebut.

Catatan: sekiranya anda ingin utarakan soalan atau memberi info tambahan tentang keadaan miss v anda boleh nyatakan disini